Söndagsmiddagar...

Söndag igen... När jag var ett par år yngre hatade jag söndagar. Det var den dagen inget roligt hände. När alla roliga affärer stängde för tidigt, och alla kompisar var för trötta för att leka i sandlådan =p
Då väntade jag bara ut söndagen, och gjorde läxor om det behövdes. Det brukade bli många läxor. Eller så hade släkten söndagsmiddag. Dem mysiga middagarna när hela stora släkten sitter ihopträngda runt ett bord uppdukat med enormt mycket och god mat. Och jag tyckte det bara var jobbigt med så mycket skrik och stoj kring bordet när dem ingående disskutionerna drar igång. Men nuförtiden älskar jag dessa söndagar när man kan återhämta sig efter veckan och diverse bakfyllor. Startar gärna dagen med god frukost över svenska dagbladet, går en promenad, springer, ser något kulturellt eller slappar och läser eller skriver något trevligt. Och nuförtiden blir jag jätteglad om jag får avsluta dagen med en gapig släktmiddag.

Ska föresten ha en idag. Med familjen och två morbroröderna med respektive fruar. Har dukat upp på terassen men jag är lite skeptisk pga kylan. Får se till att inte verka lika trött och borta som jag egentligen är. MUF summercamp i helgen var grym! Med bland annat justitieminister Beatrice Ask, trevlig middag på lördag, och galen fest både fredag och lördag. Kan ha blivit en hel del förfriskningar...

Nu ska jag äta god paté.

Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0