"Det är bara jobb hela tiden, jobb och jobb. Hon får aldrig sin klänning klar... Sta-a-k-ars Askungen" -Gus från Askungen

Herrgud vilken hektisk vecka jag har haft! Nu har både skola, MUF, träning och teatern dragit igång ordentligt. Det är nästan så att jag inte har tid till mina dagliga vanor. Tidningsläsande som under sommaren skedde till den timmeslånga frukosten har förkortast till en snabb överblick meddans frukosten kastas i, läsandet av Urkällan som jag lovade mig själv att avsluta innan sommarens slut (ett löfte som inte hanns med) sker under tunnelbanefärden till skolan, mitt egna skrivande sker i all hast in i anteckningar i mobiltelefonen och skrivs vid tillfälle ned i dator eller skrivblock, politisk information sker på mobilens internet under mattelektionerna... Här är ingen tid för vila!

Har nyligen sett en helt fantastisk amatörfilm på en minut som jag känner att jag måste dela med mig av. Hela filmen går baklänges, kanske för att demostrera ånger, och börjar med en man som sitter på en liten gunghäst i en park (ni vet sånadär små barn brukar klättra upp på och tjejerna låtsas vara en söt liten ponny medans småkillarna tävlar om vem som kan böja fjädern hästen sitter på tills den nuddar marken?) och röker. Han börjar gå baklänges tillbaka över en liten bit fruset vatten och genom en tunnel, han fångar upp en näsduk han gråter i. Han tar sig genom sin port i hyreshuset och in i en halvsunkig lägenhet och en ifrånkastat kastrull flyger i hans hand. I nästa sekund greppar han tag i kragen på en kanske 17-18 pojke och lämnar slag efter slag med kastrullen. Vatten flyger tillbaka i kastrullen och pojken reser sig. Mannen står böjd över spisen och tittar ned i det bubblande vattnet som verkar skrika till honom. Han tittar på ett foto av sin fru och suckar. Vattnet skriker till honom. Pojken står bakom honom och skriker ord som inte går att definiera. Mannen lutar pannan mot spisfläkten. Pojken gråter "Pappa, titta på mig då!!"

Helt otroligt vacker. Jag och kompisar började nästan gråta där under öppen scen (timme där vem som helst i skolan får uppträda eller visa upp något de skapat).


I onsdags medverade jag på ett onsdagsfika på MUF där en talare berättade om finanskrisen han ansedde inte varit en kris utan en jobbig lågkonjuktur. Jag kan både hålla med honom och inte. Har aldrig satt mig in ordentligt i det där, troligen pga att jag inte själv känt mig påverkad av detta, men det var ändå intressant.
Den här dagen har jag också ägnat åt MUF. Efter att gått tidigare från en lektion i engelska för att ta en spruta mot lunginflamation (tydligen det främsta som träffar en som ofta haft lunginflamation om man drabbas av svininfluensan, trots att jag nog inte ligger i riskzonen) besökte jag mysiga kaféet Sturekatten tillsammans med söta lillasyster och käre mor. Han även hitta två par helt underbara skor. Tyvärr inne på en svindyr affär i Sturegallerian. De kostade framåt 5000 kr. Skulle vara riktigt trevligt att vara rik. Mamma har bjudit över ett par kompisar och de ska tillsammans leta fram bra musik att använda till mammas 50årsfest om några veckor. De sitter i rummet intill och spelar på ganska hög volym så det är ganska omöjligt att sova, så jag sitter här istället... Vi har ätit boeuf-bourgionne. Jättejättegott! Sen drog jag ut en timme för att lappa upp valblanketter på bilar. Till riksdagsvalet 2010 och det närliggande kyrkovalet. Att staten och kyrkan fortfarande sitter ihop är bara konstigt i mina ögon. Staten ska verkligen inte subtionera en fri orginistration, särskilt inte när inga andra religiösa samfund får fickpeng! Skriver inget mer om det nu, kan bli till senare.

Nu är jag hemma igen och ska nog ta lite varm oboy. Det är verkligen jättegott, plus att jag känner mig lite frusen. Och så har jag ont i armen där jag tog sprutan. Armen går knappt att lyfta utan att smärta. Irriterande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0