Träning?

Jag tror jag tränar för mycket... Gymnastik i skolan två gånger i veckan. Två timmar respektive en och en halv timmar träning på Stockholmsflickorna, och teater där man visserligen inte springer eller sånt, men ändå går runt, pratar högt, skriker och är fysisk under en timme. Sen ska man räkna med att jag ungefär varje dag går runt på stan två timmar... och allt springande till bussar... =p Men jag vill vara aktiv, jag är inte den som sitter hemma och spelar tv-spel och följer serier. Min tv är ganska oanvänd...

Detta läste jag i någons blogg om stress:

Varningssignalerna


Det är ingen fara att gå upp i varv och till och med att jäkta- det viktiga är att vi sedan går ner i varv och får koppla av ordentligt och återhämta oss. Se därför upp med nedanstående varningssignlaer. De visar att ditt kamp- och flyktsystem är aktiverat. Om du oftast har dessa signaler vid tillfällen när du vill vila och koppla av, så behöver du kanske se över din situation och göra förändringar.


Sömn: svårt att somna, orolig sömn, många uppvaknanden, mardrömmar, tidigt uppvaknande.


Energi: överaktivitet, svårt att vila, rastlöshet.


Känslor: irritation, aggressivitet, rädsla, ångest, panikångest.


Hjärnan: för många tankar, koncentrationsproblem, minnesproblem.


Kroppen: hjärtklappning, mag- och tarmproblem, muskelspänning.
_____________________________________________________________________________________________

Jag har jättesvårt att somna ibland, särskilt när jag är för trött! Och jag vaknar tidigt, om jag vaknar och ser att klockan är över tio på en helg får jag nästan panik och springer upp. Vill uttnyttja dagen, sömn är överskattad och tråkig.
Och jag är alltid överaktiv och rastlös, men jag gillar det... Inte stress om man ska konsentrera sig på nåt arbete men stressen mellan aktiviter och uppgifter...
Och jag har säkert för mycket tankar, fast inga ouppklarade, mest observationer, och ingen ångest. Fast jag har ofta nån slags paranoid förföljelsekänsla... som att man drömde att man var vaken.
Och jag minns aldrig någonting, bara underliga saker folk säger...
Och jag har hjärtklappning, jag kanske får en stroke? =p och muskelspänning, i ryggen och nacken =(

Fast jag har dock inga agressiva, rädsla eller ångesttankar, eller magproblem xD
Så jag kanske ligger i riskzonen för... vad var det? Stress? Oro? Flykt och kamp-aktiverat system? Känns inte så, jag mår alltid jättebra =) Så den där psykologiska, hälsokontrollen är inte så sann som man kan tro...

Nu blev klockan mycket, måste dra till GHI för träning med Linda.

Hörs! XOXO


Kommentarer
Postat av: Loindsz

jag är också fysisk! inte är jag abstrakt..eller jo lite men jag menade utsidan;)

2009-02-13 @ 18:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0