8/

Det är inte många som följer mitt lilla bloggande längre... Hade typ 10 sidvisningar första dagen, nu är det nere i två =(

Jag kan lika gärna beskriva min lilla innehållsrika (=överaktiva) dag:

06.15- vaknar av mobiltelefonens surrande och tonerna av "Can't stand me now"... Vad ironiskt det skulle vara om man glömde att stänga av väckarklockfunktionen en lite för vild lördag...
08.10- Försenad (fast för första gången på 7 veckor!). Sätter mig i skolbänken och startar dagen med No... Förvånar mig själv med att veta hur lång tid det skulle ta att rada upp en millimeter atomer.
09.25- Kryper ner i den kalla världen, Ryssland under revolutionen, i Ayn Rands "De levande" under lästimmen. Får även höra meningen "Jag bakar snabbt bröd åt mamma i köket på natten" av min svenskalärare. Jag vill se ett snabbt bröd! Och sedan när gick utvecklingen baklänges till att den naturliga levnadsmiljön för en mamma var i kökets trygga vrå? Läraren överlägger inte ens att hennes meningsuppbyggnad under satsdelslektionen är en aning felfördelad...
10.55- God skolmat för en gångs skull =) Hurra!
11.40- Ritar av små flaskor och lökar på bilden, får MVG. Nöjd.
12.50- Återfinner mitt intresse för bollsport och dess lekar i gympasalen. Spelar spökboll och när jag anstränger mig är jag på fotbollskillarnas nivå. Utan förmågan att kasta smäller-så-hårt-att-du-bryter-handleden-om-du-får-för-dig-att-fånga-kast.
14.00- Trött, hungrig och förvirrad går på "läxhjälp" och pluggar matte...
15.15- Rusar upp ur bänken, råkar slå till min lärare med min väska som innehåller ett ton böcker. Tar den lååångsamma bussen hem. Springer upp för min milslånga, branta backe (med ett-ton-tunga väskan), kommer hem och räknar lite mer matte, äter en macka.
16.00- Pluggar vidare med matten, springer sedan och vänder runt på hela mitt rum i jakten på träningskläderna, bollarna, skorna, en påse (som går sönder sekunden jag ska gå) och strumpor. Jag måste ha små "lånare" i min lägenhet... "Lånare" är små pysslingar som lever av saker dem lånar. Dem älskar mina strumpor.
16.30- Springer ner till tunnelbanan och sätter mig på tåget mot Gamla stan. Mittemot mig sitter en autisktisk man som stirrar på mig med galna hökögon. Bredvid mig sitter en go och gla tjock gubbe som vägrar förstå att han faktiskt mosar in mig i fönsterrutan.
16.50- Springer upp till kansliet och lyssnar på ett föredrag om Moderaternas just nu viktigaste frågor, fick även ta del av hans personliga roligaste upplevelser av MUF (de politiska alltså ;) )
18.10- Springer i panik till bussen som tar mig till träningen, med min sönderslitna påse, har inte ens hunnit knäppa kappan innan jag ska av...
19.30- Klar med träningen och blir hämtad av min underbart generösa fader =)
20.00- Hemma, duschar. Äter kyckling med curry och ris som min snälle moder har lagat =)
21.00- Planerar, planerar, planerar... Jag överlever aldrig utan min loggbok, min telefon med påminnelsefunktion och dessa små söta, färgglada post-it lappar som det vimlar av på mitt skrivbord...
22.30- Börjar skriva det här.... och slutar nu...
00.08- ska sova, kommer knarka kaffe imorgon =p

XOXO

P.S- Köpt biljetter till mig och Linda till Peace and Love festivalen den 22-27 juni. Peter Doherty spelar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0