Måndagen i sin rätta form

Malplacerade, malätna, manglade, manipulerade, maniska, maskerade, matta, menlösa, missnöjda, misstagna, mixtrade, monsturösa, mordlistna- Måndag.
Det är något med måndagar som inte funkar. Dem blir aldrig riktigt bra, åtminstone inte som man tänkt sig. Oftast blir dem bara väldigt mycket tråkigare och segare, eller stressigare... Och så är det något annat också. Allt har bara en negativ stämning. Jag tycker inte om måndagar.
Blir liksom inte bättre av att när man kommer in i tunellbanan får höra att den bara åker en station för att sedan åka tillbaka igen. Så jag fick gå av och vänta på en buss tillbaka i tio långa minuter för att kunna byta till en buss som skulle ta mig till skolan. När jag åkt mina två stationer tillbaka får jag reda på att tunnelbanan startat igen. Och så hade jag varit ute i en halvtimme och bara kommit till samma ställe jag startat på. Irriterande!
Inte nog med det, visst hade en helt okej dag och trevligt med klassen, men teatrarna hade en riktig uppstartsdag!
Vill också ha en uppstartsdag med picknick och få se bakom scenerna på Dramaten!
Men vår lärare verkar lite rädd för oss, stackars Lasse... =P

Funderade på att springa lite idag men orkar absolut inte det. Känns som om jag äntligen kommer kunna sova idag. Beror det på att jag för första gången på tre dagar inte går runt och är jätteglad hela tiden? Ska bli skönt att få sig lite sömn iallafall.

Imorgon ska jag spela in en film med riktig kamera för första gången. Ska bli intressant att se hur den blir :)
Dock orolig inför tanken att jag verkar vara den enda i min klass som inte har spelat in med en sån kamera... Förlåt, men konsigt nog hyser jag ett ganska stort ogillande för att människor är bättre än mig, inom ett ämne jag verkligen är intresserad av. Ta mig inte för girig, det är ingenting personligt =p

Hursomhelst, ska kanske ta en fika med Linda senare ikväll. Borde också städa upp lite i mitt rum... Min storstädning förra veckan börjar falla ihop i knutarna.


Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0